Dacă vă aflați în situația în care persoana decedată nu se află pe teritoriul țării, echipa In Memoriam vă poate ajuta să aduceți trupul neînsuflețit al celui drag acasă, prin serviciul de transport funerar internațional. Trebuie să știți că în acest caz, sunt necesare o serie de proceduri pentru aducerea persoanei decedate acasă, însă noi vă stăm la dispoziție cu toate informațiile necesare. Iată tot ce trebuie să știți despre procedura de repatriere decedați, în cele ce urmează.

Repatriere decedați. Află ce procedură trebuie să urmezi

Sunt câteva reguli pe care trebuie să le respectați atunci când vorbim despre repatriere decedați și transport funerar internațional. Regulile impuse la nivelul UE sunt destul de clare și ele trebuie respectate cu strictețe, pentru a vă asigura că aducerea în țară a trupului neînsuflețit nu va fi un procese mai dureros decât este deja.

În primul rând, transportul se face în anumite condiții: este necesar ca trupul să fie îmbălsămat și pus într-un sicriu din lemn și acesta așezat, la rândul lui, într-un sicriu din zinc.

Apoi, pentru transportul internațional se folosesc mașini speciale, cu sistem de climatizare care să permită menținerea temperaturii optime pe tot parcursul călătoriei. Trupul va fi ridicat de la adresa indicată și, recomandarea noastră este să fie îmbălsămat înainte de transport. Odată ajuns în țară, trupul va fi adus direct la capela unde va fi depus. Avantajul principal al transportului funerar internațional pe cale terestră este că necesită mai puțină documentație, spre deosebire de transportul aerian. Deși durata poate fi puțin mai mare, câștigați timp în ceea ce privește realizarea procedurilor de repatriere a persoanei decedate.

„Sectiunea a 9-a
Transportul persoanelor decedate
Art. 27. – (1) Transportul persoanelor decedate in vederea inhumarii in aceeasi sau in alta localitate se face in sicrie cu capac, cu autovehicule special amenajate in acest scop, care respecta prevederile normelor sanitare si antiepidemice.
(2) Transportul persoanelor decedate din cauza unor boli contagioase se poate face numai pe baza certificatului eliberat de un medic specialist in medicina legala sau anatomie patologica si a adeverintei de inhumare eliberate de autoritatea administratiei publice locale.
Art. 28. – (1) Pentru transportul persoanelor decedate in strainatate este necesar acordul autoritatilor din tara respectiva, precum si aprobarea institutiei de sanatate publica competenta din unitatea administrativteritoriala in care a avut loc decesul.
(2) Pentru aducerea in Romania a persoanelor decedate sunt necesare aprobarea oficiului consular al Romaniei din tara respectiva, aprobarea autoritatilor de sanatate publica din tara respectiva, precum si declaratia de primire din partea administratiei cimitirului in care are loc inhumarea.
(3) In cazurile de deces datorat bolilor transmisibile, carantabile, se iau masurile de prevenire a raspandirii infectiei impuse de inspectiile sanitare de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti. Transportul persoanelor decedate in acest mod se face numai cu avizul sanitar de transport eliberat de autoritatile de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
(4) Transportul persoanei decedate in afara localitatii in care s-a produs decesul se face dupa imbalsamare, intr-un sicriu impermeabil si inchis etans, al carui fund este acoperit cu materii absorbante.
(5) Transportul international al corpurilor persoanelor decedate din tara in strainatate se face pe baza unui pasaport de transport mortuar, eliberat de catre autoritatile de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in functie de locul unde s-a produs decesul sau exhumarea.
(6) Transportul international al corpurilor persoanelor decedate se face in sicriu impermeabilizat, inchis etans, al carui fund este acoperit cu un strat de 5 cm grosime din materiale absorbante (rumegus, turba), imbibate intr-o solutie dezinfectanta. Sicriul se depune intr-o lada din lemn, bine etanseizata.” (sursa Legea funerară 2020, privind cimitirele, crematoriile umane si serviciile funerare.)

Documente necesare pentru repatriere decedați

Pentru a repatria o personă decedată, aveți nevoie de următoarele documente, pe care firma noastră de pompe funebre vă poate ajuta să le obțineți:

  • certificat medical de deces, legalizat și apostilat, eliberat de medicul constatator (sau de la spital/morgă) din țara unde a survenit decesul;
  • certificatul de îmbălsamare;
  • pașaportul de transport mortuar
  • autorizatia de transport funerar internațional, eliberată de la autoritățile locale pentru mașina funerară.

Vă stăm la dispoziție cu toate informațiile necesare. Pentru urgențe legate de servicii funerare în Bacău, ne puteți contacta la orice oră la 0722 318 066 – In Memoriam, firma noastră de pompe funebre în Bacău.

In Memoriam – servicii funerare complete

In Memoriam este o firmă de pompe funebre din Bacău, care vă oferă servicii funerare complete, inclusiv transport funerar pe teritoriul țării, dar și internațional. Transportul funerar pe care vi-l punem la dispoziție poate fi achiziționat la pachet cu alte servicii In Memoriam, sau poate fi achiziționat separat.

Iată gama noastră de servicii funerare complete, de la consultanță pentru actele necesare înhumării și până la organizarea înmormântării:

  • Servicii de igienizare.
  • Servicii de cosmetizare, toaletare și îmbălsămare.
  • Transport funerar în Bacău, dar și transport funerar intern și internațional pentru sicrie și pasageri.
  • Organizarea ritualului de înmormântare în Bacău.
  • Foto ceramică în Bacău, după ultima metodă în domeniul aplicării imaginii pe ceramică.

Pentru a consulta toate opțiunile puteți face clic pe Pachete funerare Bacău, potrivite oricărui buget.

Sună acum la 0722318066